środa, 4 czerwca 2014

Zupa "nic"

Niezbyt skomplikowany przepis do przygotowania gdy masz max. 15 min. czasu. Danie lekkie 
jak chmurka, na pewno nie przytyjesz :) Warto spróbować choć raz. A że sezon na truskawki 
własnie się rozpoczął, świetnie jest je tu wykorzystać.

Składniki:
250 g (1 szkl.) mleko spożywcze 2% tłuszczu (możesz użyć chudszego jeśli chcesz)
50 g (1szt.) jajo kurze
 5 g (1 łyżeczka) cukru/ laska wanilii
100 g (ok. 8 szt.) truskawek

Wykonanie:
1. Mleko zagotowałam z wanilią.
2. Białko i żółtko ubiłam oddzielnie z dodatkiem cukru.
3. Kładłam łyżką pianę z białek na gorące mleko, po chwili przekładałam na drugą stronę.
4. Wyjęłam kluseczki z białek na talerz, a mleko wlałam delikatnie na ubite żółtka.
5. Zupę "nic" wlałam do miseczki, na wierzch ułożyłam "chmurki" z białek i pokrojone truskawki.

Wartość odżywcza:
Energia - 245 kcal
Białko - 15 g
Tłuszcz - 10 g
Węglowodany - 26 g











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...