niedziela, 8 listopada 2015

Burger z indyka, puree z ziemniaków i żółtego grochu.

Niedziela to dzień w którym mogę sobie pozwolić na większy bałagan 
w kuchni i pichcenie przez kilka godzin. Ze względu na pracę w ciągu tygodnia moje posiłki muszą być szybkie do przygotowania i wówczas nie mam czasu na eksperymenty. Dlatego to w niedzielę planuję jadłospis na cały kolejny tydzień i staram się co nieco przygotować, aby później móc szybko 
zjeść coś pysznego na obiad.

Dzisiejszy mój obiad jest w stylu ziemniaki + mielone + surówka. 
Nie chciałam jednak aby to był klasyczny mielony w panierce, a nieco chudsza wersja, dlatego przygotowałam burgery z mięsa indyczego bez panierki.
Klasyczne ziemniaki puree podrasowałam żółtym groszkiem, przez co zyskały ciekawszy smak.
Dodatek to jarzyny z wody, lekko glazurowane na maśle z dodatkiem czarnego sezamu oraz surówka z białej rzodkwi.

Ambitnie i zdrowo :)

Składniki (1 porcja):

BURGERY Z INDYKA:
Mięso mielone z indyka - 100 g (1/5 opakowania)
Jajo kurze - 10 g (1/5 sztuka)
Mleko 1,5% tłuszczu - 10 ml (1 łyżka)
Chleb pszenny - 10 g (1/3 kromki)
Olej rzepakowy - 5 ml (1 łyżeczka)

PUREE Z ZIEMNIAKÓW I ŻÓŁTEGO GROSZKU:
Groch żółty połówki - 30 g (3 łyżki)
Ziemniaki - 100 g (1 duża sztuka)
Masło extra - 3 g (1/2 łyżeczki)

SURÓWKA:
Biała rzodkiew - 50 g (1/4 sztuki)
Jogurt naturalny 2% tłuszczu - 30 g (2 łyżki)

JARZYNY GLAZUROWANE Z SEZAMEM:
Marchew - 50 g (1 mała sztuka)
Pietruszka korzeń - 50 g (1 mała sztuka)
Sezam czarny - 3 g (1/2 łyżeczki)
Masło extra - 5 g (1 łyżeczka)

Przyprawy: sól, pieprz, majeranek

Wykonanie:
Chleb namoczyć w mleku przez kilka minut, następnie odcisnąć, dokładnie połączyć z mięsem mielonym, startą cebulą i jajkiem. Dodać sól i pieprz. Uformować burgera. Usmażyć na patelni z dodatkiem odrobiny oleju rzepakowego.

Żółty groszek namoczyć ok. 40 minut a następnie ugotować. W połowie gotowania dodać ziemniaki i również zagotować. Gdy będą miękkie, odcedzić i ubić z dodatkiem masła i majeranku.

Białą rzodkiew zetrzeć na tarce, połączyć z jogurtem, dodać szczyptę soli.

Jarzyny podgotować (ja użyłam z wywaru na zupę), glazurować na patelni z dodatkiem odrobiny masła, połączyć z podprażonym na suchej patelni sezamem.

SMACZNEGO!

















Wartość odżywcza:



Patelnię do niskotłuszczowego smażenia można nabyć w internetowym sklepie: www.sklep.dajar.pl


Ambitnie i zdrowo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...