środa, 9 września 2015

Mleczne śniadanie na rozpoczęcie roku szkolnego.

"Batonik FITwaróg"

Składniki (na 2 batoniki):

Ser twarogowy chudy - 100 g (0,5 małej kostki)
Mleko pełne, w proszku - 20 g (2 łyżki)
Miód pszczeli - 15 g (1 łyżka)
Masło extra - 12 g (1 łyżka)
Wiórki kokosowe - 12 g (1 łyżka)
Sok z cytryny - 30 g (2 plasterki)

Wykonanie:

1. Masło rozpuszczam w garnku, dodaję wiórki kokosowe oraz miód i cytrynę a następnie 
dokładnie mieszam i odstawiam do przestygnięcia.
2. Ser twarogowy mieszam dokładnie z mlekiem w proszku przy pomocy łyżki a następnie łączę 
przy pomocy łyżki ze składnikami z garnka (masłem, wiórkami i miodem).
3. Masę twarogową przekładam na talerzyk wyłożony papierem i nożem wyrównuje brzegi 
tak aby uformować zgrabne batoniki (powinny wyjść dwie sztuki, jak na zdjęciu poniżej).
4. Gotowy batonik Fitwaróg wstawiam do lodówki na kilka godzin (można na noc).
5. Fitwaróg zjadam na śniadanie lub zabieram ze sobą do pudełeczka 
(można do pojemnika na zimne przekąski).

"Mleko i przetwory mleczne to ważne elementy w diecie dzieci i młodzieży, ponieważ zawierają białko stanowiące podstawowy element budulcowy naszego organizmu."







Wartość odżywcza:

7 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie. Ser biały lubię, mleko w proszku - pyszne, połączenie więc nie może nie smakować, spróbuję na pewno :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto spróbować i iść z proporcjami składników w swój gust ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nabiałowa przekąska - super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis w całości to ok. 400 kcal - jesz na śniadanie (wychodzi dwa batoniki), bierzesz połowę i masz II śniadanie lub przekąskę - ok 200 kcal ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki sernik na wynos, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...